امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی ضروری هستیم، از جمله مهم‌ترین دستگاه‌ها برای برش سنگ و سرامیک، دستگاه‌های سنگ بر و سرامیک بر هستند که با دقت فراوان و در کمترین زمان انواع سرامیک و سنگ‌های گرانیت را برش می‌زنند. این تجهیزات دارای دیسک‌های مختلفی روی دستگاه خود هستند به همین دلیل هر کدام به صورت متفاوتی عمل کرده و اقدام به برش زدن سرامیک یا سنگ به روش‌های متنوعی می‌کنند به همین دلیل فهمیدن فرق بین گرانیت بر و سرامیک بر از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

خصوصیات دیسک سرامیک بر

انواع تیغ سرامیک بر دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی است که سبب افزایش استفاده از آن برای برش انواع سرامیک با هر اندازه و ضخامتی شده است. از مهم‌ترین خصوصیات این دیسک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

    • به منظور کاهش قطعات پرشی، این دیسک‌ها را از بهترین تجهیزات و فلزات تولید می‌کنند.

 

    • لبه‌های برش این دیسک‌ها بسیار تیز و برنده است و می‌تواند با کیفیت بالا و دقت هرچه تمام‌تر، اقدام به برش صفحه‌های سرامیک در اندازه‌های دلخواه کند.

 

    • استفاده از دیسک‌های سرامیک بر مناسب می‌تواند از شکستن و لب پر شدن کاشی و سرامیک‌ها جلوگیری کند.

 

    • این دستگاه دارای سگمنت‌های بلند و استاندارد است که در ایجاد شیارهای منظم و یک اندازه نقش مهمی دارد.

 

    • جنس دیسک سرامیک بر معمولا از استیل یا فولاد ضد زنگ است؛ به همین دلیل می‌تواند ماندگاری و استحکام بالایی داشته باشد.

 

    • از بالاترین تکنولوژی روز جهان برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان تا چندین سال با خیال راحت از آن استفاده کرد.

 

    • انواع دیسک سرامیک بر دارای سرعت بسیار بالایی است و با استفاده از آن می‌توان انواع سرامیک و کاشی را در کمترین زمان برش زده و به قطعات دلخواه تبدیل کرد.

 

    • به منظور کاهش اصطکاک و یا خطرات جبران ناپذیر برای افراد، می‌توان از این دیسک‌ها استفاده کرد؛ زیرا با دقت بالا و توسط مهندسین ماهر و با تجربه تولید شده اند.

خصوصیات دیسک گرانيت بر

برای متوجه شدن فرق بین گرانیت بر و سرامیک بر باید با خصوصیات آن‌ها آشنا شد، در ادامه این قسمت به معرفی مهم‌ترین خصوصیات دیسک گرانیت بر می‌پردازیم:

 

    • از مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار برخوردار هستند و می‌توان از آن‌ها برای برش سنگ‌های ضخیم و چند لایه استفاده کرد.

 

    • در کنار سگمنت، از تیغه‌های الماسی محکم و بسیار تیزی برخوردار هستند که این کار می‌تواند عمل برش زدن را آسان کند.

 

    • تیغ گرانیت بر توسط برندهای مختلف تولید می‌شود که همه آنها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و به دلیل داشتن دور موتور تند، می‌توانند حجم زیادی از سنگ گرانیت را برش بزنند.

 

    • از دیسک‌های گرانیت بر می‌توان به منظور ایجاد برش‌های ظریف و یک اندازه و یکپارچه استفاده کرد.

 

    • این تجهیزات در برابر قدرت و سرعت بسیار بالایی که دارند مصرف انرژی کمی داشته و بدون نگرانی از مصرف برق یا فشار آمدن به موتور دستگاه، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

    • این دیسک‌ها از عملکرد بسیار بالایی برخوردار هستند و به دلیل کیفیت بالا، استحکام و عمر زیادی دارند.

 

    • هنگام کار، سر و صدای بسیار کمی دارد و آلودگی صوتی یا مزاحمت زیاد برای افراد دیگر ایجاد نمی‌کند.

فرق بین گرانیت بر و سرامیک بر

اطلاع از فرق بین گرانیت بر و سنگ بر می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع آن را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. به طور معمول اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت این دو وسیله را می‌توان در تعداد و نوع تیغه‌های برش در نظر گرفت، برای مثال نوع و جنس دیسک‌های گرانیت بر با نوع سرامیک بر متفاوت است و دیسک‌های گرانیت بر باید از استحکام بالاتری برخوردار هستند.

علاوه بر این، موارد دیگری مانند تعداد شیارهای روی دیسک نیز می‌تواند از تفاوت‌های این دو وسیله باشد به طوری که شیارهای روی صفحه گرانیت بر بیشتر است و می‌تواند سخت‌ترین و حجیم‌ترین سنگ‌ها را برش زند و از پراکنده شدن قطعات ریز آن‌ها هنگام برش جلوگیری کند. علاوه بر موارد ذکر شده تحمل فشاری و مقاومت دستگاه گرانیت بر در برابر فشار بسیار بیشتر است؛ این وسیله از نظر قطر دیسک نیز با یکدیگر متفاوت هستند، برای مثال هرچقدر قطر دیسک گرانیت بر کمتر باشد ظرافت کاری بیشتری دارد ولی قطر دیسک سرامیک بر، بر اساس جنس سرامیک تعیین می‌شود.

نوع الماسی که در دیسک‌های گرانیت بر استفاده می‌شود با نوع الماس موجود در تیغه سرامیک بر متفاوت بوده و الماس دستگاه گرانیت بر از استحکام و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. انواع دیسک گرانیت بر و سرامیک بر توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می‌شوند که هر کدام دارای قیمت، استحکام و کیفیت متفاوتی بوده و شما هنگام خرید باید توجه کرده و نوع مناسب آن را بر اساس ضخامت گرانیت و کاشی و سرامیک مورد نظر خود خریداری کنید.

راهنمای خرید دیسک گرانیت بر و سرامیک بر

نکات مهم فراوانی وجود دارد که در هنگام خرید دیسک گرانیت بر و سرامیک بر باید آن‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل از این تجهیزات استفاده کنید. در مرحله اول بهتر است به نوع و کارایی آن دقت کرده و نوع مناسب آن را بر اساس شغل و حرفه خود خریداری کنید. توجه داشته باشید دستگاهی که خریداری می‌کنید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت هرگونه مشکل بتوانید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که صدای کمی داشته باشد تا برای افراد دیگر مزاحمتی ایجاد نکند، علاوه بر این، به کیفیت لبه‌ها و فلزهای استفاده شده در ساخت این دیسک‌ها دقت کرده و نوع مستحکم و با کیفیت آن را خریداری کنید؛ خرید این دیسک‌ها از یک فروشنده قابل اعتماد و معتبر می‌تواند در داشتن یک انتخاب لذت بخش به شما کمک کند؛ به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید این تجهیزات آن‌ها را از یک فروشنده شناخته شده تهیه کنید.

در صورتی که مایل هستید دیسک مورد نظر خود را در کمترین زمان و بدون صرف وقت و انرژی زیاد خریداری کنید، می‌توانید آن را به صورت آنلاین و غیر حضوری خریداری کنید این کار می‌تواند نقش مهمی در صرفه جویی وقت شما و داشتن یک خرید مطمئن داشته باشد. سرعت و تعداد دور دیسک گرانیت بر از اهمیت زیادی برخوردار است، در صورتی که حجم کار شما زیاد است بهتر است به سرعت این دستگاه‌ها توجه کرده و نوع پرسرعت آن را خریداری کنید. معمولاً دیسک‌هایی که جنس تیغه آن‌ها از استیل یا فولاد با ضخامت استاندارد است از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و جزء دیسک‌های مناسب و درجه یک به حساب می‌آیند.

نتیجه گیری

انواع دیسک‌های سرامیک بر و گرانیت بر از نظر ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند به همین دلیل اطلاع از ویژگی و کارایی هر کدام می‌تواند در انتخاب دقیق و مناسب به شما کمک کند. به منظور برش سریع و دقیق انواع سنگ‌های گرانیت و کاشی و سرامیک بهترین کار استفاده از دیسک‌های سرامیک بر و گرانیت بر باکیفیت است، امروزه این دیسک‌ها با بالاترین فناوری روز جهان تولید می‌شوند و به همین دلیل دارای بالاترین کیفیت و کارکرد هستند. به منظور پیشگیری از افت کیفیت برشکاری و ایجاد خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیر، بهتر است اقدام به خرید بهترین نوع دیسک‌ها مانند تیغ چوب بر، ام دی اف بر، ساب بتن و… کنید؛ این کار سبب افزایش عمر و ماندگاری این دستگاه شده و هزینه و خسارات مختلف را نیز به حداقل می‌رساند.

یک پاسخ

  1. نوع الماسی که داخل گرانیت بر استفاده میشه با سرامیک بر متفاوته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *